Subject: Vs: Pöördumine seoses määruse (EL) 2025/877 rakendamisega iluteenindussektoris
From: "Natali Promet" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, "Info - SOM" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Thu, 10 Jul 2025 13:51:43 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Täname teid pöördumise eest. Mõistame, et määruse (EL) 2025/877 
rakendumiseni on jäänud lühike aeg ning see on pannud iluteeninduse 
valdkonnas tegutsejad keerulisse olukorda. Alljärgnevalt vastame teie 
esitatud küsimustele.

1. Palume ametlikku juhendmaterjali, kuidas TPO-sisaldusega tooteid pärast 
01.09.2025 käidelda – kas need tuleb utiliseerida ohtlike jäätmetena, ja 
kuidas seda korrektselt teha.

TPO ise ei ole Euroopa Kemikaaliameti (ECHA) andmetel klassifitseeritud 
keskkonnaohtlikuks aineks, kuid toote jäätmestaatuse määrab kogu selle 
koostis. Kui toode sisaldab muid keskkonnale ohtlikke aineid või nende 
kogused ületavad määratud piirmäärasid, kuulub toode ohtlike jäätmete hulka. 
Kõige täpsemat teavet annab tootja või toote ohutuskaart (kui see on 
olemas). Vajadusel tuleb jäätmed üle anda ohtlike jäätmete kogumispunkti.

Määrus ei sätesta, et TPO-d sisaldavaid tooteid saaks või tuleks tootjale 
tagastada. Kui tootja või tarnija on valmis tooted tagasi võtma, saab seda 
teha poolte kokkuleppel.

2. Palume, et kaalutaks ajutise üleminekusoovituse väljaandmist Eesti 
iluteenindajatele, et võimaldada varude lõppkasutust kuni konkreetse 
tähtajani, nt 31.12.2025, juhul kui see ei sea ohtu tarbijate tervist.

Terviseamet ega Sotsiaalministeerium ei saa muuta Euroopa Liidu määrusega 
kehtestatud tähtaegu. Määruse jõustumine tekitas mitmetes liikmesriikides 
küsimusi ja seepärast kutsus Euroopa Komisjon 23. juunil kokku kohtumise. 
Terviseamet sai Euroopa Komisjonilt 3. juulil jätkukirja, kus kinnitati, et 
määrus (EL) 2025/877 jõustub kogu Euroopa Liidus alates 1. septembrist 2025 
ning Eestil ja teistel liikmesriikidel ei ole võimalik kehtestada sellele 
erandeid ega üleminekuperioodi.

3. Palume edaspidi tagada, et sellised olulised määrused, mis mõjutavad 
väikeettevõtjaid ja teenuseosutajaid, oleks selgelt ja aegsasti 
eestikeelsena kättesaadavad ning Terviseameti / TTJA ametlikes kanalites 
kommunikeeritud.

Jooksvatest protsessidest hoiab Terviseamet kursis katusorganisatsioone ja 
erialaliite. Lõplikest otsustest teavitab Terviseamet avalikkust oma 
veebilehel ja sotsiaalmeediakanalites.
TPO keelustamise kohta avaldasime info 8. juulil 
<https://terviseamet.ee/uudised/ohtlik-aine-tpo-keelustatakse-kosmeetikatoodetes-alates-1-septembrist-2025> 
Terviseameti veebilehel. Mõistame, et aegsasti ja selgelt esitatud info on 
väga oluline ning töötame selle nimel, et edaspidi jõuaks info sihtrühmadeni 
kiiremini.

4. Soovime, et ametkonnad toetaksid väikeettevõtjaid ka teavitustööga, et 
aidata neil teha teadlikke otsuseid, investeeringuid ja tagada ohutust.

Teie ettepanek on asjakohane. Terviseamet jätkab teavitustööga nii otse kui 
ka koostöös erialaliitude ja organisatsioonidega, kellel on oluline roll 
info edastamisel valdkonnas tegutsejate. Meie inimesed töötavad selle nimel, 
et toetada teadlikkuse kasvu kosmeetika- ja iluteenuste valdkonnas.

Kui teil on täiendavaid küsimusi, oleme valmis vastama.

Lugupidamisega

Terviseameti ja Sotsiaalministeeriumi nimel

Natali Promet

peaspetsialist

kemikaaliohutuse osakond

+372 794 3533

[email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud kirja 
ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage saadud kiri 
koos kõikide lisadega. NB! Juurdepääsupiirangu märkega dokumentide 
avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.

Saatja: [email-masked] <[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 9. juuli 2025 00:35
Adressaat: [email-masked]; [email-masked]; [email-masked]; 
[email-masked]
Teema: Pöördumine seoses määruse (EL) 2025/877 rakendamisega 
iluteenindussektoris

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Olen iluteenindaja ja soovin juhtida Teie tähelepanu allolevale pöördumisele 
seoses määrusega (EL) 2025/877. Ootan selgitusi ja juhiseid TPO ainete 
käsitlemise kohta alates 01.09.2025.

Parimate soovidega

Marika Disain OÜ/Marika Raudsepp